B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

08 juni 2015

Twitter Bel200

De Twitter Bel200 is een lijst van 200 Twitter-accounts, telkens 10 accounts in 20 categorieën (van leden van de regering over politiezones en cultuurhuizen tot een selectie van de social media incrowd). De volledige lijst kan u nu raadplegen op Twitter : twitter.com/BVLG/lists/twitter-bel200/members

Vorige maand had ik het bericht over de Twitter Bel200 afgesloten met de vraag of Twitter aan het plafond aan het komen was, want de Twitter Bel200 was meerdere maanden na elkaar gedaald. Deze daling zet zich in mei 2015 niet door!

In mei 2015 bedroeg de toename van de followers van de Twitter Bel200 accounts 2,6%. De maand voordien bedroeg de toename 2,2%. Na verschillende maanden die een daling van de Twitter Bel200 toonden is er voor het eerst opnieuw een lichte stijging. Een duidelijke verklaring voor de lichte stijging is er niet.
De volgende grafiek geeft de evolutie per categorie. Deze maand zijn er geen bijzondere evoluties. De Twitter-accounts van de CEO's stijgen net als vorige maand sterker dan de overige categorieën (5,6% versus het gemiddelde van 2,6%), de social media incrowd kende net als vorige maand opnieuw de minst grote stijging (slechts 0,7%).

De Twitter Bel200 bedrijven bestaat uit 200 Twitter-accounts van bedrijven. Af en toe maken deze bedrijven gebruik van advertenties om het aantal followers op te drijven. De globale toename van het aantal followers is hier ook in mei 2015 opnieuw lichtjes gestegen van 2,7% in april naar 2,9% in mei. De volledige lijst kan u nu raadplegen op Twitter : twitter.com/BVLG/lists/twitter-bel200-bedrijven/members


De categorie "beursgenoteerd" stijgt aanzienlijk meer, dit is volledig te wijten aan de stijging van het aantal followers van twitter.com/ABInBevNews. De minst sterke stijging was voor de categorie "huishoudelektro". De Twitter-accounts twitter.com/SamsungBelgie en twitter.com/PhilipsBeLux verloren beide een 10-tal followers.

De Twitter Bel200 non-profit bestaat uit 200 Twitter-accounts van non-profit organisaties. In mei bedroeg de toename van het gecumuleerde aantal followers slechts 2,3%, tegenover 2,4% in april. De volledige lijst kan u nu raadplegen op Twitter : twitter.com/BVLG/lists/twitter-bel200-non-profit/members
Het detail per categorie toont hier ook geen grote uitschieters. De steden en de gemeenten stijgen net als vorige maand het sterkst (3,9%), de OCMW's kenden de minst grote toename (1%).
Het plafond voor Twitter is blijkbaar dan toch nog niet bereikt in België ... Tenzij de cijfers volgende week een ander beeld geven.

Related Posts with Thumbnails