B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

22 januari 2015

Social media jobs

Onlangs zag ik ergens een vraag over hoeveel social media jobs er nu zijn in België? Dit leidde er toe dat ik eindelijk eens werk maakte van een idee van een tijdje terug.

Hoeveel zoekresultaten zijn er voor de zoekopdracht "social media" op enkele belangrijke jobsites?

Op de site van de VDAB vond ik 363 jobs, het grootste aantal. Sommige van deze jobs zijn overgenomen van andere sites.

Op de tweede plaats komt Monster met 83 jobs.

Op de derde plaats komt JobAt met 48 jobs.

Bij Stepstone vond ik 32 jobs.

Vacature toonde 21 jobs voor "social media" , het laagste aantal van de bekeken sites.

Alle zoekresultaten van de vijf jobsites tesamen tellen is niet correct, er zitten ongetwijfeld dubbels tussen (de VDAB site neemt bijvoorbeeld aanbiedingen van andere sites over). Al bij al vind ik dat het aantal zoekresultaten eerder beperkt. Ik zal de komende maanden af en toe het aantal zoekresultaten nogmaals nagaan. Het zal interessant zijn om de evolutie op te volgen.
Nog een uitsmijter. De VDAB toont de zoekresultaten ook op een kaart, althans de enkel jobaanbiedingen waarvoor er GPS-coördinaten opgegeven werden. De driehoek Antwerpen - Gent - Brussel lijkt de meeste resultaten te bevatten. In de provincie Limburg zijn er maar twee resultaten.

Related Posts with Thumbnails