B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

05 juni 2014

Twitter Followers

De laatste tijd merk ik meer en meer advertenties als ik de website twitter.com bezoek. Gelukkig stoort het nog niet in dezelfde mate als in Facebook.

Sommige advertenties roepen op om een specifieke Twitter-account te gaan volgen. Bij Fnac België vonden ze blijkbaar dat hun Twitter-account onvoldoende followers had. Bijgevolg waren er een tijdje terug advertenties waarin opgeroepen werd om @Fnac_Belgium te volgen. Origineel was dat de boodschappen telkens tweetalig waren, Nederlands en Frans tegelijkertijd in dezelfde boodschap.

Heeft die campagne Fnac uiteindelijk veel nieuwe followers kunnen overtuigen?

Volgens Twittercounter is het aantal followers van @Fnac_Belgium gestegen van 640 followers op 25 maart naar 8.950 followers op 25 april. Missie dus zeker geslaagd.
 
Twitter is nog steed seen open wereld, waar je heel veel kan zien, zoals de evolutie van het aantal followers. Wat echter niet publiek is, is het budget dat Fnac moest besteden om op een maand meer dan 8.000 nieuwe followers aan te trekken. De kans dat Fnac dat budget zelf zal bekend maken lijkt mij eerder klein te zijn ...

Related Posts with Thumbnails