B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

01 april 2014

Google+ Brand Page Audit

SteadyDemand, een leverancier van tools en diensten voor Google+, heeft een gratis tool om een check te doen van een Google+ brand page, G+ Brand Page Audit.
Het tool is zeer eenvoudig, je gaat naar de juiste URL en je voert de URL van de Google+ page in.
Het resultaat is een analyse op verschillende punten. Ik heb de Google+ pages van enkele Vlaamse politieke partijen als voorbeeld genomen.

De Google+ pagina van het Vlaams Belang scoort goed op de eerste twee testen, maar niet goed op de twee volgende testen.

 
De Google+ pagina van OpenVLD heeft ook punten waar het goed en minder goed op scoort.

Tenslotte is er een analyse van de berichten gepubliceerd op de Google+ page. De Google+ Page van Groen krijgt een score "C". De laatste 30 dagen verschenen er overigens 6 berichten op deze page.

Vlaams Belang publiceerde volgens dit tool maar liefst 61 berichten op de Google+ page, maar krijgt toch score "F".
 
De score voor de Google+ page van N-VA is eveneens "F" (met maar één bericht de laatste 30 dagen).

OpenVLD scoort met haar Google+ page eveneens "F". Op de page is er ook maar één enkel bericht gepubliceerd.
De Google+ pages van de Vlaamse politieke partijen zijn misschien niet de beste voorbeelden van actieve Google+ pages in België. Ze waren wel een dankbaar onderwerp voor het testen van de Google+ Brand Page Audit tool. Uit deze test blijkt dat Vlaamse politieke partijen nog niet goed bezig zijn op Google+, met uitzondering van Groen. Voor de Google+ pages van CD&V en sp.a gaf het tool overigens geen resultaat.


Related Posts with Thumbnails