B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

24 december 2013

Skydrive

Dankzij de Nokia Lumia1020 die ik een tijdje kan uittesten, heb ik uitvoerig kennis gemaakt met Windows Phone 8.

Mijn ervaringen met deze smartphone en meer bepaald de fotocamera komen er binnenkort aan. Ik wou al even stilstaan bij de integratie met Skydrive. Skydrive is de opslag in de cloud van Microsoft, een aanbod vergelijkbaar met iCloud, Google Drive, Dropbox, ...

Je kan Windows Phone 8 instellen dat alle foto's die je neemt automatisch naar je Skydrive account gekopieerd worden, van zodra de smartphone wifi detecteert. Dit lijkt mij vrij handig. Het gevolg is wel dat de foto's die ik met de Lumia1020 smartphone genomen heb, nu op verschillende locaties terug te vinden zijn. Op de smartphone zelf, op Skydrive, op mijn eigen laptop (en de backups). Verschillende foto's kan je ondertussen ook al op Flickr en op Instagram vinden.
Toen ik een foto wilde delen via Twitter merkte ik dat de Twitter app voor Windows Phone 8 de foto niet rechtstreeks oplaadt naar Twitter, maar wel naar Skydrive en een link in de tweet plaatst. Dat lijkt mij een niet zo mooie aanpak om een gebruiker toch maar te forceren om Skydrive te gebruiken. Als ik een foto naar Twitter wil opladen, hoeft Skydrive zich daar niet tussen te wringen. Dan zoek ik wel een andere manier om de foto op Twitter te krijgen.

1 Bedenking(en) :
Anonymous paul had op 24 december, 2013 19:11, de volgende bedenking ...

"automatisch naar je Skydrive account gekopieerd worden, van zodra de smartphone wifi detecteert. Dit lijkt mij vrij handig."

Amerikaanse cloud diensten zijn *evil*, daar loop je zo snel mogelijk van weg. Is de hele Snowden/Prism/NSA affaire aan jou voorbij gegaan ? Of wordt je gewoon betaald om dit te posten ?

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails