B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

15 april 2013

Tech-twitteraar

Data News heeft het weer gedaan, het heeft nogmaals een rangschikking van de 50 belangrijkste Belgische tech-twitteraars gepubliceerd. Toeval (nou ja) wil dat ik ook in deze lijst vermeld wordt, niet echt bovenaan - dat had ik ook niet verwacht. De lijst van 50 twitteraars van dit jaar vermeldt geen volgnummers - gelukkig maar. Ik heb niet nageteld op welke plaats ik sta, anderen hebben dit blijkbaar al wel gedaan.

Het streelt natuurlijk je ego als je opmerkt dat je in een dergelijke lijst opgenomen wordt. Dit is ook goed voor het aantal followers van mijn Twitter-account (@bvlg), de laatste dagen zag ik plots een heleboel extra followers.

Wat mij deze keer opvalt is dat er amper aanstoot genomen wordt aan het criterium voor het rangschikken van de twitteraars, met name de Klout-score. Dat je deze met eenvoudige truken kan beïnvloeden is algemeen gekend. De commotie over Klout van een tijdje terug is blijkbaar stilgevallen. De alternatieven voor Klout zoals Peerreach of Kred werden blijkbaar nog niet gehanteerd in de Data News rangschikking. Je kan er mijn score overigens ook bekijken : bvlg@peerreach en bvlg@kred.

Er is een ranking van Belgian influencers on Klout. Maar die lijkt op dit ogenblik down te zijn. Ik zal daar binnenkort nog eens een kijkje nemen om te zien hoe hoog (of laag) ikzelf of andere Belgische twitteraars wel staan.

Related Posts with Thumbnails