B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

26 april 2013

Eenideeperdag woordenwolk

Stef is een toffe gast. Dit bewijst hij eens te meer met zijn initiatief één daad per dag, in navolging van één idee per dag. Eén van zijn daden was een volledige inventaris maken van alle ideeën van #eenideeperdag. Op de site eenideeperdag.be kan je immers maar een beperkt aantal ideeën op een pagina zijn, ofwel de 5 laatste globaal, ofwel de 5 laatste van een specifieke.

Stef heeft dus een pagina gemaakt waar je alle ideeën kan zien. Nou ja, het zijn er maar zo'n 2000 van de nu reeds meer dan 4700.

Ik vond het een leuk idee om eens te kijken welke woorden het vaakst aan bod komen in de eerste 2000 ideeën. Er zijn mij sites waarmee je een woordenwolk kan aanmaken, Wordle en Tagxedo.

Dit is het plaatje van Wordle, alle Dutch common words zijn er uit gefilterd. Met een boudade kan ik stellen dat "het idee is dat we een app voor mensen moeten maken".



Bij Tagxedo kun je ook woorden uitfilteren, maar dat moet je één voor één doen. Dit heb ik dus niet gedaan. Het resultaat kan je hieronder bekijken. Veel zegt deze woordenwolk spijtig genoeg niet.



Nu is het aan Jan om een woordenwolk van alle ideeën te maken ...

Related Posts with Thumbnails