B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

13 oktober 2012

Verkiezingsbordjes

De herfst is de periode dat de landbouwers de gewassen oogsten. Het graan is al lang binnen. In de velden in mijn gemeente zijn er hier en daar nog velden met maïs en bieten die klaar lijken voor de oogst. Sinds enkele weken schieten er langs de kant van de velden nieuwe voorwerpen de kop op, net als paddestoelen die plots opduiken. De vorm lijkt nog min of meer op een uit de kluiten gewassen paddestoel : een dun steeltje met een horizontaal vlak bovenaan.

De gemeente Bertem waar ik woon heeft op verschillende plaatsen borden voorzien waar de partijen die deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen hun affiches kunnen aanplakken. Dat deze borden een ongelofelijke kakafonie zijn van kleuren, vormen en gezichten is iets wat ik mij er maar bij neem, het aangeplakte materiaal is niet van die aard om mijn stemgedrag te beïnvloeden. Op de verbindingsweg tussen Korbeek-Dijle en Bertem (de Blokkenstraat) staat er zowel langs de kant van Korbeek-Dijle als langs de andere kant te Bertem/Leefdaal zo'n aanplakbord. Tussen beide borden is er amper bebouwing, het is een weg tussen de velden.

Op dit traject van zo'n 2,5 kilometer heb ik minstens 30 verschillende verkiezingsborden opgemerkt. Hierbij is de ene partij al straffer dan de andere. De aanwezige politici en partijen proberen blijkbaar de passanten, waaronder ook wat loslopend wild (konijnen, hazen en af en toe een hert) en overvliegende vogels, te overtuigen. Spijtig genoeg hebben de viervoeters en gevleugelden geen stemrecht, want anders zou het voor de politici en de partijen niet goed uitzien. Zouden deze viervoeters en gevleugelden het immers wel op prijs stellen dat hun domein zo opgefleurd wordt ?

Het is voor de landbouwers maar te hopen dat de plots opgedoken voorwerpen langs de kant van de wegen het hen niet lastig maken bij het oogsten van de resterende landbouwgewassen.

Related Posts with Thumbnails