B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

29 juni 2012

Mobistar

Een tijdje terug kreeg ik via een Facebook boodschap de vraag of ik interesse had om op een Mobistar ontmoeting met een "handvol digital natives en bloggers" aanwezig te zijn. Een dergelijke uitnodiging leek mij interessant, niettegenstaande ik zeker geen "digital native" ben - gelukkkig wel een blogger ... Na enige hindernissen heeft de ontmoeting afgelopen maandag plaatsgevonden. Op de ontmoeting waren naast de Mobistar medewerkers 8 personen aanwezig die op social media actief zijn, enkele ervan kende ik al, andere daarentegen nog niet.

Ik wist niet goed wat te verwachten van een dergelijke ontmoeting, zeker omdat eerst aangekondigd was dat de CEO er zou zijn. Uiteindelijk moest die door onvoorziene omstandigheden afhaken en werd zijn plaats ingenomen door de CMO (Bart De Groote). Er was geen formele presentatie van Mobistar (oef !). Er was wel een informeel en interessant gesprek tussen de "digital natives en bloggers" en de CMO. Tijdens het gesprek kwamen allerlei horrorstories naar boven, met Mobistar maar ook met andere operatoren. Bart De Groote gaf ootmoedig toe dat de dienstverlening van Mobistar zeker beter kon. Aan een aantal van de aangehaalde zaken werd overigens al gewerkt. Bart De Groote bekende overigens zelf niet goed op de hoogte te zijn van het social media gebeuren in België. Bovendien is social media voor een bedrijf als Mobistar dat toch in telecom actief is, ook nog eerder ongekend terrein - wat misschien enigszins verrassend lijkt voor een eerder recent gestart bedrijf.

De houding van Mobistar heeft mij aangenaam verrast. De vertegenwoordigers van Mobistar stelden zich zeer open op : "bezorg ons feedback", "vertel ons wat uw behoeften zijn", "wat kunnen wij nog beter doen". Het probleem met een eerder groot bedrijf is dat je alle medewerkers mee moet krijgen. Het kan inderdaad best zijn dat de top van het bedrijf in een bepaalde richting wil evolueren maar dat tegelijkertijd de helpdeskmedewerkers (die bovendien af en toe nog externe medewerkers zijn) niet altijd reageren volgens de nieuwe richting. Daar ligt nog een grote uitdaging voor Mobistar (en een heleboel andere bedrijven)

Mobistar is van plan in de toekomst nog dergelijke ontmoetingen te organiseren. Ik ben benieuwd hoe deze ontmoetingen in de toekomst zullen evolueren en of er uiteindelijk op basis hiervan tastbare resultaten qua producten of dienstverlening naar Mobistar cliënten zullen komen.

Related Posts with Thumbnails