B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

18 april 2011

Map Twitter Friends

In je Twitter profiel kan je een locatie opgeven. Handige jongens en meisjes hebben tooltjes bedacht die toelaten op een kaart te kijken waar je Twitter friends zich bevinden. Een aantal tools die vroeger werkten, doen dit blijkbaar nu niet meer. Ik kwam zojuist nog terecht op Map Your Twitter Friends. Dit tooltje lijkt nog wel te werken. Hieronder krijg je alvast het plaatje dat ik zojuist te zien kreeg.


Op de pagina staat "typically only about 80-90% of people you follow will appear on the map". Voor mijn test zojuist lijkt dit nog veel minder te zijn.

Een andere tool om een beter resultaat te bekomen is Mapmyfollowing.


Het nadeel van dit tooltje is dat je wel aanloggen (gelukkig via oauth). Of die followers in de Verenigde Staten iets hebben aan mijn eerder Nederlandstalige tweets is maar de vraag. Een andere bedenking is dat mijn Twitter account volgens Mapmyfollowing blijkbaar geen followers heeft onder de Maas.

Related Posts with Thumbnails