B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

28 februari 2011

Voorbije week

De voorbije week had ik elke avond wel iets te doen. Een overzicht.

Maandag
Ik was op een vergadering van een eerder klassieke vereniging. Een belangrijke evolutie wat betreft het voortbestaan van de vereniging werd aangekondigd. Er werd niet getwitterd tijdens de vergadering, het aanwezige publiek was niet onmiddellijk Twitter-minded. Nadien heb ik wel toevallig ontdekt dat sommige aanwezigen wel over een Twitter account beschikken. Er waren dus geen tweets, geen hashtag en evenmin een presentatie op Slideshare. Er zijn wel enkele foto's gemaakt door een professionele fotograaf, maar de kans dat die foto's op Flickr komen is uiterst klein.

Dinsdag
Op dinsdag was er de lancering van het boek How cool brands stay hot. Dit boek is geschreven door Joeri Van den Bergh van Insites Consulting en Mattias Behrer van MTV networks. Tijdens dit event werd er volop getwitterd, de hashtag was #coolbrands. De indrukwekkende presentatie staat ondertussen op Slideshare.



Van dit event zijn er heleboel foto's op Flickr terug te vinden.

Woensdag
Woensdag vond de eerste TweetMeetLeuven plaats, een initiatief van @redbananaweb. Tijdens het event was er een kwisje waarbij de antwoorden in verschillende blogposts van dit blog konden teruggevonden worden. Nadien was er een niet door iedereen gesmaakte presentatie van Yves Frateur. De slides kan je nog bekijken op Slideshare.



Vermits de zaal vol zat met Twitter gebruikers kon het niet anders dat er verschillende Twitter berichten met hashtags #tweetmeetleuven en #tml2302 gepubliceerd werden. Veel foto's heb ik niet zien nemen, het was dan ook eerder donker. Het was leuk enkele Twitter gebruikers uit Leuven voor het eerst te ontmoeten (net als enkele die ik voordien al meermaals ontmoet had).

Donderdag
Eerst ben ik in de vooravond een kort ziekenhuisbezoek in het Antwerpse gaan doen. Nadien was er nog het MedeMerkers event. Koen Delvaux beloofde tijdens het event dat de presentatie online zou komen op Slideshare. Spijtig genoeg heb ik ze nog niet gevonden. Dit kan natuurlijk aan mij liggen. In ieder geval heb ik moeten vaststellen dat tot nu toe nog niemand de account "MedeMerkers" op Slideshare geclaimd heeft. Voor een bedrijf dat met social media bezig is verbaast mij dit enigszins.

Update 28/2/2011 20:00
Ondertussen is de MedeMerkers Slideshare account aangemaakt en kan je er de presentatie van afgelopen donderdag op terugvinden.



Filip Bunkens heeft een mooie set van foto's tijdens het event gemaakt, terug te vinden op Flickr. Tijdens het event (en nadien) werd ook volop getweet, de hashtag was #medemerkers.

Vrijdag
Geen social media event deze dag, maar nogmaals naar Antwerpen voor ziekenhuisbezoek. Daar was er geen sprake van presentatie, tweets of foto's.

Gelukkig ziet mijn agenda voor deze week er wat rustiger uit.

PS. Tot mijn verbazing heb ik het grootste aantal Twitter berichten, een 200-tal, gevonden voor de TweetMeetLeuven, het event met de minst grote opkomst. Voor #coolbrands waren het er minder dan 100. De uiterst boeiende en meeslepende presentatie kan daar misschien wel iets voor tussengezeten hebben.

1 Bedenking(en) :
Blogger Unknown had op 28 februari, 2011 11:35, de volgende bedenking ...

Hey Bruno,

Bedankt om ons event even te vermelden, ik had je nog even willen spreken op donderdag maar het was redelijk druk.
Op Slideshare dachten we onze persoonlijke accounts te gebruiken omdat we daar al heel wat basistraffiek hebben. Maar je hebt gelijk, een eigen slideshare account voor een bedrijf mag ook niet ontbreken.
We sturen straks een (lekker ouderwets:) mailtje met daarin een link naar de slideshare.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails