B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

31 december 2009

Markante social media persoonlijkheid november 2009 : Clo Willaerts


In de loop van de maand november 2009 vonden er drie verschillende activiteiten van de Brussels Girl Geek Dinners plaats (BDDG). De organisator van de BGGD's is Clo Willaerts. Door haar inzet voor de BGGD's verdient Clo Willaerts de titel van markante social media persoonlijkheid van november 2009. Het had ook december 2009 kunnen zijn, omdat er in december eveneens drie BGGD events waren, maar voor december viel de keuze op iemand anders ...

De Brussels Girl Geek Dinners zijn van start gegaan in oktober 2007. Clo Willaerts slaagt er telkens in interessante activiteiten voor een select clubje van girl geeks op te zetten. Tijdens zo'n activiteit krijgen de vrouwelijke geeks één of meerdere presentaties gevolgd door de gelegenheid een hapje te eten. Dit alles is steeds gratis voor de deelneemsters. Dit brengt met zich mee dat er steevast grote interesse is van girl geeks om aanwezig te zijn op deze events, wat leidt tot een stormloop op de beschikbare plaatsen. Het spijtige voor boy geeks is dat ze niet welkom zijn op de BGGD events, tenzij voor sommige events waar ze als "sacoche" een girl geek kunnen vergezellen. Na afloop van een BGGD event is er steeds een goed gevulde goodie bag waar de girl geeks na het event nog het nodige plezier aan kunnen beleven.

De Brussels Girl Geek Dinners zijn marketinggewijs een schot in de roos. Met de BGGD formule kunnen bedrijven een zeer select publiek bereiken dat anders moeilijk rechtstreeks aan te spreken valt. Het zijn vrouwen die met technologie en gadgets bezig zijn. Ze hebben vaak professioneel met marketing te maken. Tijdens de events en ook nog nadien wordt er door de aanwezige girl geeks steeds de nodige ruchtbaarheid gegeven aan de voorbije events, op Twitter, op Facebook en in blogposts (spijtig genoeg wel minder en minder de laatste tijd). Een bedrijf dat er in slaagt Clo te overtuigen een BGGD event op zetten rond een specifiek product kan er zeker van zijn dat het product bij een geeky incrowd gelanceerd wordt. Het geeft een goede start, maar dat is natuurlijk geen garantie voor permanent succes. De Billy cadeaubons werden gelanceerd op een BGGD event (op 20 augustus 2008), maar wie maakt er nog gebruik van ?

Clo Willaerts is beroepshalve ook nog marketing manager bij Sanoma Magazines Belgium. Tot nu toe wist ze de stormen bij Sanoma te overleven en lijkt haar functie althans op korte termijn nog niet in gevaar. Hopelijk voor haar blijft dit zo in 2010.

U kan het overzicht van alle markante social media persoonlijkheden hier terugvinden.

Foto : Pieter Baert

Related Posts with Thumbnails