B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

25 december 2009

Belgische publieke Linkedin profielen Franstalig

Ik ben geen communitaire hardliner, maar ik stoor mij wel aan die kortzichtige beslissingen van internationale websites waarin domweg gekozen worden om voor alle bezoekers uit België de taal van de interface op Frans te zetten. Facebook had al die onhebbelijke gewoonte. Toen er een Franstalige interface beschikbaar kwam voor Twitter was het van hetzelfde liedje. Sinds kort heeft Linkedin beslist voor alle publieke profielpagina's van Belgen op Linkedin Frans te gebruiken. Dit leidt tot de onderstaande voorbeelden, het publieke profiel van Dries Buytaert, grondlegger van Drupal en het publieke profiel van Robin Wauters, onder meer editor bij het Amerikaanse TechCrunch.





Uit de FAQ van Linkedin blijkt dat je op dit ogenblik de taal van je publieke profiel niet kan veranderen, zie hieronder.

Changing the Language of Your Public Profile

How do I change the language of my Public Profile?

A Primary Profile is set-up at the time of registration. It can be established in any of the languages supported by LinkedIn (currently English, Spanish, French, and German). To ensure you create your Primary Profile in the proper language, make sure you select that language from the language dropdown when registering and creating your Profile.

Your Public Profile will show up with English section headers and display the content from the language on your Primary profile you had selected during registration. Unfortunately, there is no way to change the language of your primary profile at this time. Your options would be to create a secondary language profile in the language of your preference (accessible only to members of LinkedIn who view your profile while logged-in) or you can delete your current Profile by closing your account and open a new one in the primary language of your preference.

Note that if you create a new account without closing your old one you will experience issues when accepting Invitations in the future.


Er zit dus bijgevolg niets anders op dan Linkedin te bestoken met feedback dat het hanteren van het Frans voor alle Belgische publieke profielen een slechte keuze is. Ik heb er voor gekozen mijn profiel op Linkedin in het Engels op te stellen en niet in het Frans. Voor een internationale sociale netwerksite wil ik dat mijn profiel in het Engels getoond wordt. Als iemand via Google op de publieke pagina's van bijvoorbeeld Dries Buytaert of Robin Wauters belandt, hoe zal die dan reageren, zal die iets begrijpen van de verstrekte info, zal die doorklikken ?

Je kan feedback sturen naar Linkedin via de "Send us your feedback" link, maar hierop krijg je geen antwoord. Jouw info zal gebruikt worden om de diensten te verbeteren, maar daar heb je op korte termijn natuurlijk niets aan.

Je kan ook je bedenkingen overmaken aan Customer Services Center via deze link.

Mijn bedenkingen zijn al overgemaakt aan Linkedin en blijkbaar goed toegekomen (ik heb al een bevestigingsmailtje ontvangen). Op een antwoord zal ik vermoedelijk nog eventjes moeten wachten : LinkedIn has received your question. A service professional will review and respond to your inquiry as quickly as possible. Thank you!

Het is maar te hopen dat ze er ook iets mee gaan doen. Als u deze beslissing van Linkedin ook niet apprecieert, kan u alvast ook uw ongenoegen overmaken aan Linkedin.

2 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 25 december, 2009 18:43, de volgende bedenking ...

Mijn publieke profiel is nog steeds in het Engels.

 
Blogger Bruno Peeters had op 26 december, 2009 10:18, de volgende bedenking ...

Blijkbaar kiest Linkedin nu voor Engels, zie ook het volgende bericht http://bvlg.blogspot.com/2009/12/publieke-linkedin-profielen-voor-belgen.html

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails