B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

12 augustus 2009

Schoolbord

In een recent bericht had ik het nog over de site Schoolbord. Schoolbord maakt het mogelijk oude vrienden op te sporen aan de hand van hun schoolloopbaan. Ondertussen heb ik de mail met de registratiegegevens teruggevonden. Ik heb nog een poging gewaagd om mijn gegevens bij Schoolbord te bekijken. Tot mijn verbazing kon ik mijn eigen profiel niet bekijken. Ik word eerst verplicht mijn eigen profiel aan te vullen.


Op mij heeft een dergelijk bericht zeker niet het beoogde effect. Voor mij hoeft het dan niet meer.

Ik stel mij bovendien ook nog vragen bij het opladen van klasfoto's op de site. Ik ben een beetje vertrouwd met de moeite die scholen nu moeten doen om klasfoto's te mogen maken. Alle ouders moeten toestemmen dat hun kinderen op de klasfoto staan. Dan vraag ik mij af of foto's uit het verleden - toen dergelijke toestemming nog niet moesten gegeven worden - nu zomaar kunnen publiek gemaakt worden. In ieder geval zal ik mijn klasfoto' niet op Schoolbord plaatsen.

Related Posts with Thumbnails