B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

18 maart 2009

Twittergids.be

Twittergids.be is een broertje (of is het eerder zusje) van een Nederlands initiatief, Twittergids.nl. De naam spreekt eigenlijk voor zichzelf, het is een gids van Twitter gebruikers. De Twitter gebruikers zijn ondergebracht in een 50-tal rubrieken, gaande van CEO tot schrijver.

Sommige rubrieken leveren wel grappige resultaten op. @hermanhorsten is bijvoorbeeld een levensgenieter. Dat @appelogen in de rubriek moeder voorkomt lijkt zeer logisch. @netlash is gekend als entrepreneur, maar niet als CEO. @SvenAdhese is evenmin gekend als CEO, maar staat gelukkig wel in de rubriek advertising.

Alles bij elkaar kent Twittergids.be op dit ogenblik iets meer dan 800 verschillende Twitter gebruikers uit Belgie. Dit zijn er in ieder geval een pak meer dan de 350 Twitter gebruikers die op Twittermap.be terug te vinden zijn (zie ook deze blogpost). 5 Belgische Twitter gebruikers hebben het genoegen om in maar liefst 6 verschillende rubrieken voor te komen : @DelphineDePauw, @coxfrederic, @lode, @anthonyvanoyen en @Vinch01.

Een tijdje terug heb ik op dit blog 10 lijstjes gepubliceerd van Belgische Twitter gebruikers die je absoluut zou moeten volgen. Sommige personen kwamen daar ook in meerdere lijstjes voor. Van de 88 verschillende Twitter gebruikers in de top 10 lijstjes is minder dan de helft gekend door Twittergids.be. Een nog grotere ontgoocheling voor mijn part is dat mijn Twitter account (@bvlg) evenmin gekend is.

Twittergids.be brengt ons al wat dichter bij het totaal aantal Twitter gebruikers in Belgie, maar het 800-tal Twitter gebruikers blijft een sterke onderschatting van het totaal aantal gebruikers. De kans is wel groot dat de Belgische Twitter gebruikers die hoog scoren (qua followers, following of updates) reeds voorkomen in de top 100 van Twittergids.be.

2 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 20 maart, 2009 10:43, de volgende bedenking ...

Ik vind'm ook helemaal niet represenatief. Ik mis mezelf erin en nog veel ander boeiende en interessante twiterati

 
Blogger Paul Cobbaut had op 20 maart, 2009 13:15, de volgende bedenking ...

Zelfs ik sta er niet in ;-)

http://twitter.com/cobbaut

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails