B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

26 februari 2009

Twitter Ontbijt

Maandag kreeg ik een mailtje met de onderstaande vraag.

Hallo Bruno,

In het kader van de kersvers gelanceerde Fan van het Weekend actie van De Standaard, mogen we vijf Twitteraars telkens vijf weekend-pakketten schenken. Zo'n weekend-pakket bevat een test-abonnement waarmee je twee maanden lang gratis De Standaard Weekend ontvangt (vrijdag+zaterdag) én een heerlijke ontbijtmand die je samen met je eerste weekend-krant ontvangt.

Een speciale code geeft recht op vijf van dergelijke pakketten (first come, first serve): gebruik ze voor jezelf, je vrienden, lezers van je blog of Twitter-volgers of - als je deze actie niet ziet zitten - helemaal niet ;-)

Laat je me weten of je zo'n code wil ontvangen? We kunnen ze je dan morgen (maandag) vanaf 14 uur bezorgen.

Een dergelijk aanbod leek mij wel best leuk, dus ik reageerde dat ik het aanbod zag zitten. Later die namiddag kreeg ik per email de beloofde code toegestuurd.

Deze week ben ik in het buitenland voor een cursus met slechts beperkte toegang tot email, blog en Twitter. Bijgevolg had ik niet opgemerkt dat enkele andere personen hun code via Twitter verspreid hadden.

Woensdagmorgen had ik uitgemaakt aan wie de pakketten wenste te bezorgen en wat de adressen van deze personen waren. Maar bij het activeren op de site bleek de code niet meer te werken. Na enkele mailtjes bleek dat enkele slimmerikken uit de Twitter berichten afgeleid hadden welke de overige codes waren (zie bijvoorbeeld deze Twitter boodschap).

Na enkele mailtjes kreeg ik de bevestiging dat ik de personen aan wie ik gedacht had alsnog het aanbod krijgen. Oef.

Dit verloop van gebeurtenissen bewijst nogmaals dat informatie ontzettend snel verspreid wordt op de on-line netwerken. Het feit dat ijverige twitteraars andere codes konden afleiden werd heel snel aan een ruim publiek bekend gemaakt. De voorbije weken werd ook duidelijk dat voor registratie van (gratis) events je best ook aandachtig Twitter in het oog moest houden. De plaatsen voor de laatst aangekondigde Brussels Girl Geek Dinner en voor de Barcamp Antwerpen waren op minder dan een dag de deur uit. Het gevolg is dat de personen die zeer aandachtig het social networking gebeuren opvolgen (en quasi permanent daarop aanwezig zijn) het vaakst aan bod komen, zowel wat betreft registraties op de events als het ontvangen van de ontbijtmanden.

Het is nu maar afwachten of de Twitter ontbijt actie van De Standaard de verhoopte word of mouth hype oplevert.

4 Bedenking(en) :
Blogger Inferis had op 26 februari, 2009 23:50, de volgende bedenking ...

Sja, het is eigenlijk een beetje de schuld van de mensen die de codes open en bloot op twitter gooien. @Clopin heeft de mijne via een DM gestuurd, maar @imkedielen twitterde de code die zij mocht uitdelen zomaar in het wild.
En dus wat het niet moeilijk om een patroon te zien.

Dat, en het feit dat de codes zo doorzichtig waren. ;)

 
Blogger Barton had op 27 februari, 2009 18:28, de volgende bedenking ...

Codes die zo snel te kraken zijn, dat zegt iets over de codes :)

 
Blogger Erwin-Erwin had op 28 februari, 2009 19:18, de volgende bedenking ...

Ook al was het niet de gemakkelijkste weg, het ontbijt is toegekomen en heeft gesmaakt ! We kunnen nu ook enkele weken een vergelijking maken tussen De Standaard en Het Nieuwsblad ...

Bedankt Bruno en De Standaard

 
Anonymous Anoniem had op 02 maart, 2009 16:40, de volgende bedenking ...

Mijn ontbijtmand vol met ontbijtkoeken en broodjes zondagavond voor de deur gevonden. Jammer, als ik geweten had dat die mand dit weekend zou aankomen, had ik ze graag aan iemand anders dan de vuilbak gegund.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails