B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

03 december 2008

Pownce houdt er mee op

Pownce, ooit gelanceerd als een Twitter-killer, stopt er mee. Het bedrijf is overgenomen door SixApart, de leverancier van MovableType en TypePad blogplatformen. De medewerkers van Pownce worden geïntegreerd in SixApart. Pownce heeft aangekondigd dat gebruikers nog tot 15 december de tijd krijgen om info uit Pownce te exporteren. Net als vele anderen heb ik mij indertijd ook laten verleiden tot het registreren op Pownce. Veel heb ik echter niet in Pownce vertoefd, ik hoef bijgevolg niets te exporteren. Ik zal bijgevolg geen traan laten bij het stoppen van Pownce.

Jaiku, initieel ook beschouwd als Twitter-killer, is al een tijdje overgenomen door Google, waarna het muisstil werd. Nieuwe gebruikers werden bovendien een hele tijd niet meer aanvaard. Dit leidt tot de situatie dat er op dit ogenblik de facto geen alternatief is voor Twitter, de micro-blogging dienst. Enerzijds is dit goed nieuws voor Twitter. Aan de andere kant kunnen er echter ook enkele bedenkingen gemaakt worden. Twitter is nog steeds gratis en bovendien heeft Twitter op dit ogenblik geen inkomsten van hun gebruikers (met uitzondering van de eventuele kickbacks voor personen die berichten plaatsen via sms). Het is niet ondenkbeeldig dat Twitter er ooit eens de stekker uittrekt wegens geen geld meer. Indien dit zich zou voordoen, is er eigenljik geen alternatief meer. Waar moeten al die Twitter-verslaafden dan naar toe ?

Pownce en SixApart hebben aangekondigd dat ze aan iets nieuws werken dat in 2009 zal vrijgegeven worden. Zou dit dan wel een valabel Twitter-alternatief zijn ?

Technorati : -

3 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 03 december, 2008 11:55, de volgende bedenking ...

Goh, wat dachten jullie van IRC?

 
Blogger Muggenbeet had op 03 december, 2008 14:05, de volgende bedenking ...

ik ben ook vrij snel bij pownce vertrokken... net als bij twitter: niet mijn ding.

 
Anonymous Anoniem had op 08 december, 2008 23:58, de volgende bedenking ...

Hoe kan ik vanavond nu slapen... alleen al de gedachte dat twitter er niet meer zou zijn... help! ;)

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails