B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

18 december 2008

Facebook in België

In enkele berichten heb ik reeds het aantal gebruikers van Facebook in België vermeld. In februari 2008 waren er 265.520 Belgen met een Facebook account. In september 2008 was dit aantal reeds opgelopen tot 834.020.

Via de site Facebook Demographic Statistics kan je zelf zeer eenvoudig het aantal Facebook gebruikers voor een land opvragen. Het is zelfs mogelijk een opsplitsing te krijgen per geslacht (man/vrouw) en per leeftijdscategorie.

Het onderstaande plaatje geeft het totaal aantal Belgische gebruikers op Facebook (bovenste lijn) en het aantal mannelijke en vrouwelijke gebruikers. Opmerkelijk is dat er meer vrouwen op Facebook aanwezig zijn - althans dat is wat de gebruikers in hun profielen aanduiden. Het totaal aantal gebruikers zou reeds 1,5 miljoen bedragen.



Technorati : -

1 Bedenking(en) :
Anonymous irene had op 08 maart, 2010 13:05, de volgende bedenking ...

Beste,

in mijn zoektocht naar statistieken over facebookgebruikers in vlaanderen van begin 2007 tot eind 2009 kwam ik uw blog tegen en ik vroeg me af of u tips heeft waar betrouwbare statistieken te vinden.
u kunt mij bereiken op irene.g@live.nl en ik zou u erg dankbaar zijn voor een paar tips.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails