B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

24 november 2008

MBA in 1 dag

Morgen vindt in het Kursaal te Oostende het event MBA in 1 dag plaats. De show zal verzorgd worden door Ben Tiggelaar. Vorig jaar heeft al een eerste editie van dit event in België plaatsgevonden. In het voorjaar heeft Ben Tiggelaar daarenboven het seminar 5/95 Doorbraak verzorgd te Oostende, zie ook mijn bedenkingen over dit seminar.

Enkele maanden terug kreeg ik een mailtje waarin Tom mij vroeg of ik interesse had om ook aanwezig te zijn op MBA in 1 dag. Lang moest ik hier niet over twijfelen. Morgen zal u via mijn Twitter account, maar vermoedelijk ook van enkele andere Twitteraars het event kunnen volgen. De volledige deelnemerslijst staat overigens on-line.

De organisatie lijkt mij goed op punt te staan. Sinds 14 november heb ik al verschillende mailtjes gekregen ter voorbereiding van het event. Ik werd er aan herinnerd voldoende business cards mee te nemen, vragen voor te bereiden voor de top sprekers, de dag nadien tijd uit te trekken om de praktische tips goed over te denken en tenslotte de suggestie een innovatief idee eerst met een klant en niet met mijn baas te bespreken (want Tom Peters raadt dit aan). Bovendien was er ook nog een mailtje met een link naar praktische info zoals bereikbaarheid en parkeer-info.

Ik kijk al uit naar de show die Ben Tiggelaar gaat brengen. Ik vond het vorige seminar inhoudelijk niet zo sterk (en zeker niet inhoudelijk vernieuwend). De manier waarop de materie gebracht was echter wel vernieuwend, psychologische tips worden immers niet zo vaak snedig gebracht vergezeld van stevige muziek en rookmachines. Ik heb al van een collega die op de eerste Belgische editie van MBA in 1 dag aanwezig was de handouts kunnen inkijken. Ik hoop dat het verhaal sprankelender gaat zijn dan de slides van vorig jaar.

Het spektakel start om 9u. Het zal vroeg opstaan worden voor mij. De 138 kilometers zullen grotendeels twee keer in het donker moeten afgelegd worden. Dat is natuurlijk minder leuk.

Related Posts with Thumbnails