B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

18 november 2008

Griep

Vorig jaar heb ik deelgenomen aan de GroteGriepmeting. Op 1 november ontving ik reeds een mailtje met de vraag of ik ook dit jaar wenste deel te nemen. Met de hulp van een heleboel vrijwilligers kan de verspreiding van griep en verkoudheid in Nederland en België gedurende het seizoen in kaart worden gebracht. Wekelijks, tot 1 mei 2009, ontvang je een mailtje met de vraag om je gezondheidstoestand door te geven. Zojuist waren er 6439 deelnemers uit België. Dat mogen er best nog wat meer zijn. Aanmelden kan u hier.

Het onderstaande plaatje geeft de toestand op het ogenblik van publicatie van dit bericht. Het ziet er naar uit dat de griep reeds in het land is, zowel in België als in Nederland. U kan hier klikken voor de meest recente resultaten.


Indien u nog wat bijkomende prentjes en cijfertjes wil over griep en luchtweginfecties kan u ook terecht op de site van het Nationaal Griepcentrum van België. Deze zijn gebaseerd op meldingen van geneesheren.


Als u interesse heeft voor de verspreiding van griep in de Verenigde Staten dan biedt Google Flu Trends u ook enkele mooie plaatjes. Deze plaatjes zijn gebaseerd op het aantal keren dat specifiek griep gerelateerde zoektermen in een bepaalde streek voorkomen. Deze zoektermen blijken statistisch relevant voor het uitbreken van griep.

Related Posts with Thumbnails