B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

05 september 2008

Dell support hell ?

Eén van de laptops ten huize BVLG, een Dell Inspiron 5150, heeft al enige ouderdom. Het systeem maakt nog steeds gebruik van de originele batterij (die bijgevolg niet zo lang meegaat) en de voeding begint ook al slijtage te vertonen. Vandaar dat ik zojuist het initiatief genomen heb na te gaan of ik bij Dell een nieuwe batterij en voeding kan bestellen.

De Dell website kent mij nog (na het invoeren van mijn registratiegegevens). Ik leer uit de beschikbare informatie op de Dell website dat mijn systeem is 4,5 jaar terug besteld is. De laatste tijd heb ik geen problemen (meer) gehad, vroeger spijtig genoeg wel. Ik ontdek bovendien dat ik nog steeds een lopend supportcontract heb.

Via het overzicht van mijn Dell systemen biedt de Dell website tal van mogelijkheden. Een rechtstreekse link naar het bestellen van vervangingsonderdelen voor mijn laptop hoort daar spijtig genoeg niet bij. Uiteindelijk vind ik dan toch een link naar Onderdelen & upgrades voor mijn Dell systeem.


Voor de voeding is er enkel een voeding voor in de auto of in het vliegtuig. Niet echt wat ik nodig heb. Voor een vervangingsbatterij vind ik al helemaal niets terug.


Het is nog voor 17u. Ik besluit een poging te wagen om via de Dell online chat contact op te nemen met een medewerker van Dell die mij hopelijk verder kan helpen. Na het invoeren van de service tag van mijn systeem (een Dell code voor de configuratie van mijn laptop) krijg ik de boodschap dat Dell Chat nog niet beschikbaar is voor mijn systeem, een systeem dat nota bene 4,5 jaar terug geleverd werd.


Dell online chat zal mij dus niet verder helpen. Over naar Dell technical support. Enerzijds deelt de website mij mee dat informatie enkel in het Engels tekst mag.


Het formulier voor het doorgeven van de informatie is echter volledig in het Nederlands, waarbij de voorbeeldtekstjes in het Nederlands opgesteld zijn.


Ik heb via het formulier gevraagd of ik nog vervangingsonderdelen kan bestellen. Eerst in het Nederlands, daarna heb ik het tekstje nogmaals naar het Engels vertaald. 10 minuten later heb ik per email bevestiging ontvangen (slecht één).


Ik probeer al even te kijken op de Dell site wat de status is van mijn bericht naar Dell Technical Support. In het overzicht komen echter enkel mijn oude aanvragen voor.


Ik ben benieuwd of ik begin volgende week reactie van Dell Support zal krijgen. Ik zal ondertussen nagaan of ik een andere site kan vinden waar ik wel een vervangsbatterij en ditto voeding kan vinden. Je weet maar nooit ...

O ja, bij het surfen op de Dell site werd ik nog vriendelijk gevraagd een tevredenheidsenquete in te vullen. Daarvan heb ik natuurlijk gebruik gemaakt om Dell duidelijk te maken dat mijn bezoek aan de Dell website voor mij geenszins het gewenste resultaat heeft opgeleverd. Mijn customer experience was allesbehalve positief.


Ik ben benieuwd of Dell de conversation met mij wil aangaan.


Update 11/9/2008 Dell heeft mij op 11/9 telefonisch gecontacteerd, voor meer info lees het vervolgbericht


Technorati : -

Related Posts with Thumbnails