B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

11 augustus 2008

Belgische Linkedin gebruikers

Het recruteringsbedrijf Fill the Gap, de uitbater van de jobsite Xpertize, heeft een enquête gehouden bij 2.000 Belgische Linkedin gebruikers. De gemiddelde deelnemer aan de enquête heeft 364 connecties, dit zijn links naar andere gebruikers op Linkedin. 10% van de deelnemers heeft meer dan 500 connecties. Voor gebruikers met meer dan 500 connecties toont Linkedin het aantal connecties niet meer, enkel de vermelding "500+". De gemiddelde deelnemer aan de enquête is bovendien mannelijk (83%), 35 jaar oud en is actief in IT, Marketing of Business management.

Bijna alle Belgische gebruikers van Linkedin zijn ook actief op één of meer andere social networks. 26% van de deelnemers aan de enquête is eveneens aanwezig op Facebook en 23% op Plaxo. Andere social networks waar de Linkedin gebruikers ook vertoeven zijn Xing (8%), Twitter (6%), MySpace (5%) en Netlog (5%).

Meer info over de enquête kan u vinden bij De Standaard en Digimedia. Over representativiteit van de respondenten is in beide nieuwsberichten niets terug te vinden. Het gemiddeld aantal connecties lijkt mij aan de hoge kant te zijn. 22 van mijn 270 connecties zijn "500+". Dit percentage (8%) is iets lager dan de 10% bij de deelnemers aan de enquête. Het gemiddeld aantal connecties van de overige 248 connecties is 132, toch een heel pak lager dan de 364 van de enquête. Indien ik er van uit ga dat alle 22 "500+" gebruikers 1500 connecties zouden hebben, komt het globaal gemiddelde op 230. Het lijkt mij aannemelijk dat er bij de deelnemers aan de enquête een hogere participatiegraad was van personen met een groot network op Linkedin (m.a.w. veel connecties). Of deze "heavy networkers" de resultaten in een of andere richting vertekenen is op basis van de summiere nieuwsberichten niet op te maken.

Technorati :

2 Bedenking(en) :
Blogger Paul Cobbaut had op 12 augustus, 2008 13:37, de volgende bedenking ...

Nog enkele cijfers die jou opmerkingen bevestigen (ik had dezelfe toen ik deze morgen de standaard las).

4 van mijn 212 connecties zijn 500+ (minder dan twee procent dus). Er staat wel eentje op 498...

Het gemiddelde van die 208 overige connecties komt op 95.

groetjes,
paul

 
Anonymous Anoniem had op 14 augustus, 2008 11:00, de volgende bedenking ...

Ik gebruik zowel LinkedIn als Plaxo
Professioneel heb ik er persoonlijk niets aan, maar enkele vrienden hebben er blijkbaar baat bij dat ook ik mijn Contacts ‘Up-to-date’ hou, dus doe ik het voor hen
Anderzijds, door het gebruik van deze 2 sociale netwerken heb ik wel reeds enkele “oude” vrienden kunnen contacteren, en kwam zo tot de constatatie dat de één in China woont, en de andere in Amerika
Ik geef beide netwerken bijna dagelijks een bezoekje…
Vind het een aanrader voor elke pc-gebruiker
Wat betreft aantal LinkedInconnecties, heb zelf een 8-tal die boven de 100 zitten, maar het merendeel schommelt gemiddeld rond de 50 hoor

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails