B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

16 juni 2008

Technorati Authority

Vermits links de nieuwe currency zijn op het web is het altijd interessant om te vernemen hoeveel currency je eigen blog verzameld heeft. Eén van de middelen om dit te doen is Technorati. Een blog die aangemeld is bij Technorati krijgt een Authority en een ranking. De Technorati Authority is het aantal verschillende blogs dat volgens Technorati naar jouw blog link in de laatste 180 dagen. Blogs die Technorati niet kent (of om één of andere reden niet spidert) tellen bijgevolg niet mee. De Technorati Rank is de rangschikking van blogs volgens Technorati Authority. De blog met Technorati Rank rank nummer 1 is de meest populaire blog.

In een niet zo ver verleden publiceerde ik via dit blog wel eens lijstjes van Belgische blogs en hun Technorati Authority en Rank, bijvoorbeeld in augustus 2007 (NL, FR en EN) en september 2006.

Zojuist ben ik nog eens gaan kijken naar de links volgens Technorati naar dit blog. Op dit ogenblik zijn er 132 verschillende blogs die naar mijn blog linken, althans volgens Technorati. Daarmee bekomt dit blog Technorati Rank 42.573.

Die andere blog van mij (Twitterfacts) krijgt op dit ogenblik van Technorati veel betere waarden, Technorati Authority van 278 en een Technorati Rank van 26.294. Spijtig genoeg is deze hoge plaats te wijten aan een heleboel links van bedenkelijke aard.


Ik heb de indruk dat Technorati de laatste tijd worstelt met technische problemen. De RSS-feeds die je attent maken op links werken soms wel en vaak helemaal niet. De Technorati spider komt minder vaak langs, de laatste bvlg-berichten zijn nog niet in de Technorati index opgenomen. En tenslotte, de spam-algoritmes slagen er niet in om blogs van bedenkelijke aard tegen te houden.

Een leuk neveneffect van een hoge Technorati Authority is dat je blog hoger scoort in de Marcom Top 100 - als je blog daar natuurlijk is aangemeld. De Blog50 rangschikking hield ook rekening met de Technorati Authority, maar deze rangschikking heeft tijdelijk de handdoek in de ring geworpen. Misschien moet ik dan nog wat nieuwe lijstjes van populaire Belgische blogs publiceren.

Related Posts with Thumbnails