B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

07 april 2008

Forrester Social Technographics Profile

Een tijdje terug heeft Forrester aan de wereld laten weten dat ze onderzoek gedaan hadden naar Social Technographics. De resultaten van dit onderzoek waren in een rapport gegoten, dat echter enkel beschikbaar is indien je centjes bovenhaalt.

Ondertussen heeft Forrester wel een "free data tool" vrijgegeven, waar info over "consumers around the world and their behavior around social technologies" kan opgevraagd worden.

Het tool is gebaseerd op het Social Technographics profiel, dat bijvoorbeeld ook tijdens de voorbije Plugg conferentie voorgesteld werd. De verschillende groepen in dit profiel zijn niet exclusief, iemand kan in verschillende groepen thuishoren.



Cijfers zijn onder meer beschikbaar voor Europa en voor enkele landen in Europa : UK, Frankrijk, Duitsland, Italië. De gegevens voor de Europese landen zijn gebaseerd op een Forrester survey gehouden in Q2 2007 met 24.808 deelnemers. Hieronder heb ik de cijfers samengebracht voor Europa en de beschikbare Europese landen (globale cijfers, dus niet opgesplitst per leeftijd of per geslacht). Zoals gewoonlijk is er geen info beschikbaar over de foutmarges op de voorgestelde resultaten. Zinvolle uitspraken over de verschillen in de scores voor de verschillende landen zijn bijgevolg zeer delicaat.



Data from Forrester Research Technographics® surveys, 2007. For further details on the Social Technographics profile, see groundswell.forrester.com.

Technorati : -

Related Posts with Thumbnails