B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

24 maart 2008

Borgworm

Toen ik daarstraks een uitstapje plande naar het oosten van België heb ik een kijkje genomen op de Mobilinfo site van de RTBF. Op die site kan je de toestand van het wegennet vernemen. Ik kon het onderstaande kaartje bekijken.


RTBF is niet voor niets een Franstalige omroep. Bijgevolg is er gekozen om de Vlaamse locaties waarvoor een Franstalige benaming is aan te duiden met deze Franstalige benaming (wat bijvoorbeeld het is voor Voeren, Tongeren, Sint-Truiden en Tienen). Merkwaardig is dat men wel gekozen heeft Borgworm te vermelden, wat de Nederlandstalige benaming is van Waremme, een stadje in de provincie Luik.

1 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 25 maart, 2008 09:51, de volgende bedenking ...

Altijd plezant om een franstalige conducteur op de trein te horen zeggen: "Ce train fait arret en Waremmes, deze trein stopt te Borchouorme"

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails