B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

04 februari 2008

Information overload

Het jaar 2008 is al meer dan een maand bezig en nu pas publiceer ik een bericht over het grootste probleem van 2008. Basex, een Amerikaans onderzoeksbureau gefocust op Collaborative Business Environments, heeft information overload onlangs betiteld als "Problem of the Year" voor 2008. 28% van de tijd van een kenniswerker wordt besteed aan verstoringen zoals telefoontjes, emails, IM berichten, … Dit leidt tot een totaal verlies van 28 miljard uren die verloren gaan. Tegen een uurloon van 21 USD voor kenniswerkers komt het totaal verlies op 588 miljard USD.

In de artikels die naar deze studie verwijzen wordt het lezen van blogs, het lezen en publiceren van Twitter berichten of de bedrijvigheid op social networks zoals Linkedin of Facebook nog niet meegerekend. Het verlies zou dus nog verder kunnen oplopen, althans volgens de redenering van de auteurs van de studie. Het lijkt mij dat hun redenering nogal kort door de bocht gaat. Activiteiten zoals telefoontjes doen, emails lezen, blogs afscannen, ... lijken mij voor een heleboel personen deel uit te maken van hun dagdagelijkse activiteiten, zodat het niet als tijdverlies moet beschouwd worden.

Indien u tussen al die verstoringen nog een beetje tijd over zou hebben en indien u 199 USD er ook nog voor over heeft, kan u het rapport van Basex zelf erop na lezen.

Technorati : -

1 Bedenking(en) :
Blogger gugfuz had op 04 februari, 2008 23:09, de volgende bedenking ...

Ik ga er helemaal mee akkoord.
Het probleem is niet zozeer dat al die media bestaan, wel dat ze ons zoveel informatie aanbieden dat het moeilijk wordt om dat wat essentieel is er uit te filteren.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails