B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

27 februari 2008

Boek lezen achter het stuur

Door regelmatig met de wagen op de baan te vertoeven merk ik regelmatig bedenkelijke situaties op. Wat ik vanmorgen zag was een graad erger in vergelijking met courante bedenkelijke situaties.

Een vrouwelijke chauffeur was doodleuk tijdens de ochtendfile op de E40 richting Brussel een boek aan het lezen achter het stuur. Ze ging zo stevig op in het lezen van haar boek dat ze een zeer grote ruimte liet ten opzichte van de wagen voor haar. Bovendien stond de linkerpinker verschillende minuten op, zonder dat ze aanstalten maakte van rijstrook te veranderen. Ten slotte slaagde ze er nog in een motorrijder bijna van de baan te rijden. De donkerblauwe wagen vertoonde linksvoor nog de sporen van een onzacht contact. Hopelijk was de bluts niet veroorzaakt door vroeger leesgedrag al rijdend achter het stuur.

Als je tijdens je verplaatsing naar Brussel absoluut je krant, een tijdschrift, werknota's of een boek wenst te lezen, maak dan gebruik van het openbaar vervoer. Door dit toch te doen al rijdend achter het stuur ben je in eerste plaats in overtreding met de verkeersreglementering. Bovendien breng je andere bestuurders op de weg nodeloos in gevaar.

3 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 27 februari, 2008 20:24, de volgende bedenking ...

Toeval of niet, ik zag deze morgen er eentje met een laptop aan het werken.
Ongelooflijk hoe sommigen achter het stuur zitten.

 
Blogger Bruno Peeters had op 27 februari, 2008 22:58, de volgende bedenking ...

Hallo Christophe,

Een hele tijd terug heb ik ook zo'n snoodaard opgemerkt (zie hier).

 
Blogger Unknown had op 28 februari, 2008 08:29, de volgende bedenking ...

Vandaag in de wagen achter mij ook een meneer die rustig zijn krant of magazine aan het lezen was. Ik voelde mij niet op mijn gemak in de wagen.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails