B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

01 december 2007

Barcamp Brussels #4


Barcamp nummer 4 te Brussel is weer voorbij. De aanmeldpagina op de Wiki telde een 70-tal personen. Maar een heleboel personen hebben op het laatste ogenblik afgezegd. Wat zou de reden hiervan kunnen zijn ?


De eerste barcamp (20 mei 2006) was fun. Het was nieuw. Een heleboel bloggers kenden elkaar nog niet. De formule was vernieuwend. De fototoestellen werden naar hartelust gehanteerd. Op voordien onbekende bloggers kon je achteraf op Flickr een gezicht kleven. Het barcamp event werd zelfs vermeld op de radio en in de krant.

De tweede barcamp (24 september 2006) volgde op een Drupal event, zodat het aanwezige publiek een mix was van Belgen en buitenlanders. Het was leuk in de toenmalige SAP lounge met de zetels waarin je diep kon wegzakken. Het was goed weer zodat er buiten een groepsfoto genomen werd. De eerste keer was dit er niet van gekomen.

De derde barcamp (5 mei 2007) kende al een iets mindere opkomst. De locatie was wat aan de krappe kant. De wifi was een ramp. De vaste bezoekers misten de zetels van de SAP lounge. Een groepsfoto zat er ook in. Alleen kan ik ze niet terugvinden op Flickr.

Ik weet niet goed wat ik van de vierde barcamp moet denken. Het is altijd leuk enkele bekenden opnieuw terug te zien en wat te kunnen bijpraten, over Yves Leterme, over Steven Feys, over Twitter, over Facebook, ... Voor alle bekenden die er waren, waren er echter een heleboel die er niet bij waren (Clo, Clopin, Ine, Frédéric, Pieter, Bart VH, Bart DW, Bruno L, Luc VB, Cindy om er maar enkele te noemen). Elk van deze personen zal wel zijn goede redenen gehad hebben om niet te komen. Ik kon bijvoorbeeld ook niet tot het einde aanwezig zijn. Anderzijds is het wel een teken dat ze zich niet konden/wensten vrijmaken.

De sfeer was anders. Er werden veel minder foto's genomen (wat overigens niet zo'n slechte zaak is). Op dit ogenblik heb ik slechts twee evaluaties van barcamp #4 teruggevonden. Bij de vorige keren werd er live geblogd. Nu werd er wel naar hartelust live getwitterd. Deze keer was er ook minder buzz in de blogosfeer, kijk maar op de trendgrafiek van Technorati.


De vier edities van Barcamp Brussel zijn telkens mogelijk gemaakt door Peter Forret. Peter Forret verdient hier alle lof voor. Hij is weer op zoek gegaan naar alle praktische zaken (sponsoring, T-shirts, locatie, catering, ...). Zonder hem zouden de vier edities zeker niet in deze vorm hebben kunnen plaatsvinden.

Zit ik te wachten op een vijfde editie ? Ik weet het niet zo goed. Nogmaals dezelfde formule hanteren lijkt mij nu niet zo'n goede keuze. Misschien moet er maar eens nagedacht wordt wat er anders, beter en meer vernieuwend kan. Eerst even afwachten welke bloggers er opduiken op het event dat Clickx organiseert voor de bekendmaking van site van het jaar.

Technorati : - - -

5 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 02 december, 2007 10:31, de volgende bedenking ...

Even off-topic:
ik heb net de video van je presentatie bij Maarten Schenk bekeken (hoera daarvoor) en ik had nog deze vraag: heb je de taal waarin mensen twitteren automatisch afgeleid en zo ja, hoe?

 
Blogger Pascal Van Hecke had op 02 december, 2007 10:32, de volgende bedenking ...

(heel vreemd, ik had niet de intentie om anoniem te posten, nog eens met mijn blogger account dus)

 
Blogger Bruno Peeters had op 02 december, 2007 14:13, de volgende bedenking ...

Het algoritme was redelijk eenvoudig. In 20 tweets per user werd nagegaan hoe vaak bepaalde woorden typisch voor elke taal voorkwamen (bv. from, where, from, this, ...). De taal van de twitter user was de taal die het meeste hits had.

 
Blogger Unknown had op 02 december, 2007 16:08, de volgende bedenking ...

Check out the pictures:
http://www.flickr.com/photos/vindesign/sets/72157603351216737/

 
Blogger Bruno Peeters had op 02 december, 2007 16:47, de volgende bedenking ...

Hallo Bart, bedankt voor de mooie foto's

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails