B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

02 augustus 2007

Nogmaals stitchen

Hier nog een voorbeeld van stitchen van enkele vakantiekiekjes. De panoramafoto hieronder is samengesteld uit 6 foto's. De eerste foto is samengesteld door Autostitch. De tweede foto is aangemaakt door PTGui (met de trial-versie, die een storend watermark bevat).

De oorspronkelijke foto's bevatten weinig contrast en zijn eigenlijk niet van voldoende kwaliteit. Autostitch gaat de mist in, PTGui lukt er nog er iets van te maken, mits manueel overeenkomende punten tussen de verschillende foto's aan te geven.

panorama autostitch

panorama ptgui

Technorati : -

3 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 02 augustus, 2007 13:29, de volgende bedenking ...

Wat is het beste stitch programma op de markt?
Ik gebruik hetgene dat standaard bij Canon zat, maar verlies veel stukken ook zoals die eerste foto.

 
Anonymous Anoniem had op 02 augustus, 2007 19:53, de volgende bedenking ...

Je moet aan autostitch laten weten dat je een verticaal panorama wil maken (te veranderen in de opties vóór je stitcht). Het programma gaat er namelijk van uit dat je een horizontaal panorama wil maken, wat in 90% van de gevallen ook zo is. ;)

Gezien het minimum aan configuratie en manuele handelingen dat je moet doen bij autostitch vind ik het een prima programma. Gooi er een nest afbeeldingen tegen aan en er komt over't algemeen een mooi resultaat uit.

 
Anonymous Anoniem had op 03 augustus, 2007 21:45, de volgende bedenking ...

Zelf gebruik ik graag Double Take, ik heb er een aantal panorama's mee in elkaar gestitcht die ik wel geslaagd vind. Heb wel maximum 10 foto's aan elkaar gezet. Toch soms ook wel enige nabewerking in photoshop nodig...

Je moet wel, ik kan het me niet goed meer herinneren, er een klein bedrag voor betalen.

Misschien ben je hier iets mee?

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails