B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

09 juni 2007

Korbeek-Dijle in Microsoft Virtual Earth

Belgeoblog laat in een recent bericht weten dat Microsoft Virtual Earth sinds enige tijd bird's eye view foto's van belangrijke steden in België beschikbaar stelt. Voor Korbeek-Dijle, mijn woonplaats, zijn ook dergelijke luchtfoto's te bekijken.


Volgens een commentaar van Pascal Van Hecke zijn de foto's van Gent genomen tijdens de Gentse Feesten. Op de foto van de Nijvelsebaan te Korbeek-Dijle zijn de verkiezingsborden die daar stonden ten tijde van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van oktober laatstleden zichtbaar. Een foto daarvan verscheen in een bericht over deze verkiezingen. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de verkiezingsborden al geplaatst waren in juli 2006.




De foto's zijn in ieder geval in een warme periode genomen, er staan nog veel zwembadjes in de tuinen. Bovendien zijn de foto's 's morgens genomen (afgaande op de schaduwen) zonder dat er is file aan de verkeerswisselaar te Bertem. Ik vermoed bijgevolg dat de foto's uit de buurt van Leuven genomen zijn einde augustus 2006.

De foto's uit de verschillende richtingen zijn bovendien niet dezelfde dag genomen. Op de onderstaande foto's van de brug over de Dijle te Korbeek-DIjle uit de verschillende richtingen kan je zien dat één dag de Dijle veel bruiner ziet, wat te wijten is aan regen stroomopwaarts. Eén van de vier zichten was niet beschikbaar.


De foto's van het BVLG landgoed (sorry geen foto's hier ...) laten ook zien dat de foto's op verschillende dagen genomen zijn, vanuit de ene richting is nog een tafel op het terras zichtbaar en vanuit een andere richting is de tafel weg. Mijn geheugen is echter niet zo goed meer dat ik mij nu nog herinner wanneer ik in de zomer 2006 de terrastafel binnen gezet heb ...

Technorati : -

1 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 10 juni, 2007 18:43, de volgende bedenking ...

Het ziet er zooo Vet uit! Jammer dat het niet werkt op mijn Mac.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails