B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

18 maart 2007

Domeinnamen per gemeente

Op de website van DNS kan je kaarten opvragen waarop het aantal aangevraagde domeinnamen per geografische locatie getoond wordt.


Op basis van de gegevens van de kaarten heb ik een grafiekje opgesteld met de cijfertjes voor de gemeente waar ik woon. De gegevens van DNS zijn per postnummer. Postnummer 3060 omvat zowel Bertem als Korbeek-Dijle, de deelgemeente waar ik woon. Postnummer 3061 heeft betrekking op Leefdaal, de derde deelgemeente van de fusiegemeente Bertem.


De fusiegemeente Bertem zorgt voor 0,05% van alle Belgische domeinnamen, een peulschil. Maar ondertussen is er toch minstens één bijgekomen.

Technorati : - - - - -

1 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 21 maart, 2007 08:46, de volgende bedenking ...

eigenlijk zegt dit kaartje heel weinig. Het zou interessanter zijn als ze het aantal domeinen zouden delen door het aantal inwoners van een postcode, dan zou je pas weten wat de echte waarde ervan is. Want dat er veel mensen in Antwerpen een domeinnaam hebben, dan wist ik ook wel :)

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails