B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

19 januari 2007

Populaire automodellen


Mijn huidig gemechaniseerd paard heeft al heel wat afgedraafd voor mij. Het heeft dan ook reeds een respectabele leeftijd. Bij het laatste jaarlijks verplichte nazicht werd het mechanisch paard nog in goede staat bevonden Er zijn echter tekenen dat de jaren en de kilometers enige invloed beginnen te hebben. Tijd bijgevolg om een nieuw exemplaar te overwegen. In mijn brievenbus vind ik de laatste tijd een ruime aanbod aan folders met prentjes voor nieuwe paarden. Ongetwijfeld zal dit verband houden met de bedrijfspaardenshow die op dit ogenblik te Brussel plaats vindt. Deze show zal niet kunnen rekenen op mijn bezoek. De folders daarentegen zullen met iets meer dan gewoonlijke aandacht bekeken worden. Niettegenstaande de iets langere blik op de prentjes, de lettertjes en voornamelijk de cijfertjes is het lot van de folders voorspelbaar : de papiervergaarbak in het containerpark.

Welke criteria zou ik hanteren voor de selectie van een nieuw gemechaniseerd paard ? Ik zou mij kunnen laten leiden tot het advies van de experten in de vakliteratuur en de gerelateerde websites. Ik zou rekening kunnen houden met de verbruikscijfers en de ecologische impact. Ik zou aandacht kunnen hebben voor het design. Ik moet zeker rekening houden met het aantal vereiste dukaten. Ik zou ook het Google Quotiënt en het Blog Quotiënt als een bijkomend criterium kunnen bekijken. Ik zou dan rekening houden met het aantal vermeldingen van de automerken in de blogosfeer. Ik wil graag deze informatie met de lezers van dit bericht delen, misschien kan u er ook in uw overwegingen rekening mee houden. Vandaar de lijst van het Google Quotiënt en het Blog Quotiënt van de in België meest courante verkochte automerken.

Het Google Quotiënt van een zoekterm is het aantal vermeldingen dat Google terugvindt. Het Blog Quotiënt van een zoekterm is de som van het aantal vermeldingen dat 4 belangrijke blogzoekdiensten terugvinden voor de zoekterm : Google Blogsearch, Technorati, Icerocket Blogsearch en Sphere. Andere voorbeelden waarop het Blog Quotiënt toegepast werd zijn Belgische Bloggers en Belgische Politici.

automodellen google quotient
automodellen blog quotient
Ben ik uit deze bovenstaande lijstjes iets wijzer uit geworden ? Eigenlijk niet. Mainstream keuzes maken ligt mij niet zo. Ik zal mij nog wat verdiepen in het bekijken van de folders en van de informatie op de diverse websites. Overigens, mijn gemechaniseerd paard bewijst mij voorlopig nog steeds goede diensten, zodat het op korte termijn nog wat verder mag draven met mij aan het stuur. Hopelijk brengt niemand mijn paard op de hoogte van dit bericht. Het zou uit angst voor een onzekere toekomst wel eens kuren kunnen krijgen en dat kan ik missen ...

PS Joke, Ford Ka heeft een Google Quotiënt van 1.270.000 (plaats 82) en een Blog Quotiënt van 11.208 (plaats 78). We zullen er wat meer over moeten schrijven om het wagentje wat hoger te krijgen ...

Technorati : - -

1 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 21 januari, 2007 23:25, de volgende bedenking ...

Ik heb wel eens over Mercedes en BMW geschreven, maar dan vooral om de verkeerde redenen. Niet echt iets waar de dealers trots op mogen zijn.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails