B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

22 september 2006

Kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen te Bertem

Mocht u het nog niet weten, op 8 oktober vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. De overheid heeft een actie gelanceerd om niet cliché te denken en te stemmen. Hierbij wordt opgeroepen om niet voor blanke mannen van middelbare leeftijd te stemmen. Zoals kon verwacht worden is er ook een alternatieve actie stem tegendraads, stem cliché.

Even kijken wat de stemmogelijkheden zijn in Bertem, de gemeente waar ik woon.

Verdeling man/vrouw op de kieslijsten
Voor de 4 partijen is de verhouding in evenwicht 10/11. GROEN! heeft een extra vrouw, de andere drie partijen (CD&V-NVA, Gemeentebelangen-VLD en sp.a - spirit) telkens een extra man.

Volgens deelgemeente
CD&V-NVA : 8 kandidaten uit Bertem, 11 uit Leefdaal en 2 uit Korbeek-Dijle
Gemeentebelangen-VLD : 11 kandidaten uit Bertem, 9 uit Leefdaal en 1 uit Korbeek-Dijle
GROEN! : 8 kandidaten uit Bertem, 6 uit Leefdaal en 7 uit Korbeek-Dijle
sp.a - spirit : 8 kandidaten uit Bertem, 9 uit Leefdaal en 4 uit Korbeek-Dijle

Volgens leeftijd van de kandidaten
CD&V-NVA : gemiddelde leeftijd 48 jaar, variërend van 22 tot 74 jaar
Gemeentebelangen-VLD : gemiddelde leeftijd 48 jaar, variërend van 29 tot 62 jaar
GROEN! : gemiddelde leeftijd 41 jaar, variërend van 21 tot 59 jaar
sp.a - spirit : gemiddelde leeftijd 47 jaar, variërend van 20 tot 64 jaar

Aan welke kandidaten moet ik nu mijn stem geven ? Ik zou toch best stemmen voor een kandidaat uit de deelgemeente waar ik zelf woor (Korbeek-Dijle).

Opteer ik voor jong en vrouwelijk (stem niet cliché) dan zijn er 3 mogelijkheden : Griet Verhenneman- 23 jaar - sp.a - spirit, Isabelle Loockx - 24 jaar - sp.a - spirit en Gitta Horemans - 24 jaar - GROEN!.

Verkies ik echter ouderdom en mannelijkheid (stem cliché) dan zijn er 5 mogelijkheden : Gerd Heyvaert - 50 jaar - GROEN!, Leonard Vranckx - 59 jaar - sp.a - spirit, François D'Hondt - 62 jaar - Gemeentebelangen-VLD, José Collin - 63 jaar - sp.a - spirit en Cyriel Letellier - 69 jaar - CD&V-NVA.

Ik zal er nog eens over moeten slapen. Ik heb immers nog eventjes tijd. Misschien moet ik toch ook eens op zoek gaan naar hun standpunten.

Technorati : - - - - -

Related Posts with Thumbnails