B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

30 juni 2006

Kettingmail

Zojuist heb ik van een nichtje een mailtje gekregen met de onderstaande tekst.

Elabaaah!!!
Je bent uitgekozen om aan de tofste ketting mail mee te doen ooit !!
Dus pak pen en papier en zet nummer 1 tot en met 8 op je blad...
En denk eraan dit door te sturen binnen 24 uur nadat je hem gelezen hebt, anders zullen er vreemde dingen gebeuren het bewijs...:

Sven de populairste jongen van de klas kreeg dit en stuurde hem niet door. 2 dagen later pestte iedereen hem en maakte zijn vriendin het uit.

Naomi was erg lelijk en niemand wou haar in de buurt. Maar toen ze dit kreeg veranderde ALLES! Ze stuurde het door en kreeg 3 aanbidders en 1 vriendje een week later!!!

Denk er dus aan dit zijn maar 2 voorbeelden... En het slechte voorbeeld (Van Sven) wil je tog nie meemake??? Dus pak je pen en nummer je blad 1 tot en met 8.

...

Vergeet niet deze mail door te sturen aan zo veel mogelijk mensen en je wens zal uitkomen !!! En anders....

O-5 mensen: Je wens komt pas binne een jaar uit
5-15 mensen: Je wens komt uit binnen een half jaar
15-25 mensen: Je wens komt uit binnen een maand
+25 mensen: Je wens komt MORGE uit !!!

!!!Als je dit binnen 24 uur doorstuurt !!!

Ik kon in het bericht mooi nagaan wie het bericht wanneer naar welke adressen doorgestuurd had (met eerste datum juli 2004). In het totaal stonden in het bericht iets meer dan 400 email-adressen vermeld. 85% van deze email-adressen waren Hotmail-adressen, 10% waren msn.be adressen. Dit lijkt er op te wijzen dat Microsoft een zeer mooi marktaandeel heeft bij deze adressen, vermoedelijk allemaal van kinderen.

Het is wel spijtig dat dergelijke berichten blijven circuleren. Kinderen zouden toch moeten weten dat de inhoud van geen kanten klopt. Bovendien is het niet verstandig berichten volledig te forwarden, dus ook met alle vorige bestemmelingen. Wordt het niet dringend tijd dat ouders en leerkrachten kinderen beter leren omgaan met email ?

PS Spammers die geinteresseerd zijn in de 400 email-adressen van kinderen kunnen dit laten weten via de comments ...

Technorati : -

6 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 01 juli, 2006 12:39, de volgende bedenking ...

Als leraar informatica zal ik dit zeker in mijn achterhoofd houden. Als ik trouwens zelf naar een groep mensen mail, stuur ik het mailtje altijd aan mezelf en de rest in BCC.

 
Anonymous Anoniem had op 01 juli, 2006 14:13, de volgende bedenking ...

"PS Spammers die geinteresseerd zijn in de 400 email-adressen van kinderen kunnen dit laten weten via de comments ..."

Heeft iemand die daar interesse voor heeft goed bedoelingen Bruno? Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zulke info weg te geven.

 
Blogger Luc Van Braekel had op 01 juli, 2006 14:49, de volgende bedenking ...

@smetty: humor, "tongue in cheek"!

 
Blogger yab had op 01 juli, 2006 17:41, de volgende bedenking ...

Hehehe, ja dat soort berichtjes valt hier ook nog steeds met regelmaat van de klok in de bus. 'k Stuur dan altijd een beleefd mailtje terug waarin ik uitleg dat mensen die kettingmails versturen rechtstreeks naar de hel gaan en zéker als daar ook nog eens al de emailadressen van de vorige verstuurders in staan.

Oja, voor mijn spamfabriekje heb ik wel interesse in die emailadressen van jou. ;-)

 
Anonymous Anoniem had op 03 oktober, 2007 21:42, de volgende bedenking ...

Elke kettingmail krijgt van mij dit antwoord..zelf ooit gevonden op het net.

FW: !klaar met de kettingmails!

Hallo!

Ik wil hierbij iedereen bedanken die me ooit kettingmails gestuurd
heeft gedurende al die jaren, want dankzij jullie:


1. ga ik nooit meer naar de bioscoop uit angst te gaan zitten op een door AIDS besmette naald


2. heb ik al mijn spaarcenten gestort op de rekening van die Amy Bruce, arm kind die zwaar ziek was zo'n 7000 keer. (raar, dat kind is sinds 1995 nog steeds 8 jaar oud...)


3. mijn gratis NOKIA GSM of wat voor fucking toestel ook, is nooit
toegekomen en ik heb mijn gratis
overnachtingen bij Disneyland ook niet gekregen


4. heb ik mijn naam zo'n 3000 keer in een lijst toegevoegd en zo een of ander bedreigde soort eekhoorn gered


5. wist ik al dat zo'n 187 keer dat MSN Hotmail mijn account zou
wissen


6. Heb ik het recept om nooit vrijgezel te zijn en gelukkig te zijn voor de rest van mijn leven (het volstaat om de naam van een persoon op een papiertje te schrijven terwijl je heel hard aan hem/haar
denkt en ondertussen 3 keer aan je reet krabben terwijl je
achterstevoren Keltische volksliederen zingt)


7. heb ik zo'n 300 jaar ongeluk gespaard en ben ik zo'n 67 keer gestorven omdat ik die verdomde kettingmails niet heb doorgestuurd


Jullie zijn allemaal super bedankt !!!

LET OP: Als je deze mail binnen de 10 seconden niet doorstuurt aan
minstens 15.000 mensen zal er morgen om 17.30u een dinosaurus uw hele familie komen verslinden.

Let op, het is waar !!! 't Is niet om te lachen ik heb het zelf meegemaakt !!!



ALS JIJ DIE KETTINGMAILS ZO BEU BENT,
STUUR DAN DIT BERICHT DOOR EN
HOPELIJK IS DIT DAN OOK DE LAATSTE KETTINGMAIL DIE JE ZAL ONTVANGEN


Dus als jullie willen, stuur mij geen achterlijke kettingmails meer!!!

 
Anonymous Anoniem had op 05 oktober, 2007 09:27, de volgende bedenking ...

Ik schrijf de afzender aan, als ik die ken, en leg uit waarom de kettingmail nonsens is. Er bestaan een paar goeie sites die toffe achtergrondinformatie geven over hoaxes en de sites van anti-virusleveranciers geven ook nuttige info over die "delete die file, want dat is een virus"-mails. Naar de rest stuur ik geen mail. Die hoeven mij adres niet te hebben.
Bovendien laat ik om de zoveel tijd mijn hotmailadres vervallen en maak ik een nieuw aan. ;-)

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails