B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

30 april 2006

Rippen

Gisterenavond was ik bij vrienden op bezoek. De heer des huizes had al zijn muziek-CD's al een tijdje "geripd". Alle muziek-bestanden bevonden zich op een PC. Aan zijn stereo-installatie had hij een apparaatje gekoppeld dat via WIFI de muziek op deze PC ophaalde. Het apparaatje was zelfs in staat zijn muzieklijstjes uit Windows Media Player te lezen en af te spelen.

Zo'n oplossing lijkt mij wel wat. Ik zou hiermee wel energie besparen bij het zoeken naar CD's : in welke kamer of in welke auto ligt die CD of achteraf waar is het doosje van deze CD ?

Of deze vorm van energie sparen wel de bedoeling is van de slimme tips initiatiefnemers is maar de vraag.

Nu nog beginnen met het rippen ...

Technorati : - -

2 Bedenking(en) :
Blogger Lapin McAdam had op 02 mei, 2006 15:45, de volgende bedenking ...

Bij mij is dat handig: ik ben gewoon van in 't begin mijn muziek alleen maar digitaal aan het "aanschaffen".
Een mp3-speler en een muziekHD, aangesloten via de laptop op de stereo wanneer nodig, meer moet dat niet zijn :)

 
Blogger Hans had op 03 mei, 2006 13:27, de volgende bedenking ...

aja hé.
Als je je eigen energie bespaart moet je minder eten, dus minder koken, dus minder eten gaan kopen.
Het nadeel is dan weer wel dat je minder rap moe bent en langer kunt opblijven en dus meer licht, verwarming, vrijetijdstoestellen, ... gebruikt.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails