B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

28 maart 2006

Argumentenfabriek

Mijn dagelijkse job komt er voor een deel op neer dat ik informatie verzamel bij een heleboel personen. Vervolgens wordt de opgedane informatie zinvol verwerkt. Het resultaat wordt meestal onder de vorm van Powerpoint slides opnieuw aan de betrokkenen (en hogerop in de organisatie) voorgesteld. Tips voor het opstellen van goede presentaties zijn makkelijk te vinden (bijvoorbeeld bij i-wisdom). Technieken voor het verzamelen van informatie passen wij ook regelmatig toe (brainstorming-sessies, Six Thinking Hats, …).

Zopas heb ik een blog met de naam De Argumentenfabriek ontdekt. Blijkbaar bestaan er meerdere methoden om een argumentatie op te bouwen en te visualiseren. Een aantal ervan lijken mij best de moeite. Verder te onderzoeken.

Related Posts with Thumbnails