B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

03 februari 2006

Het containerpark te Bertem

Op de voorpagina van de editie Leuven van de Streekkrant die deze week bij mij in de bus viel staat een artikel over het containerpark van Bertem. Recent heb ik op deze weblog enkele bedenkingen geuit over mijn laatste bezoek aan dit containerpark.

CD&V-raadslid Marc Morris - die in de gemeenteraad van Bertem in de oppositie zit - klaagt aan dat door de hoge prijzen voor een bezoek aan het containerpark, de inwoners van Bertem bestraft worden. Het is immers goedkoper kleine hoeveelheden afval met het restafval (de grijze zak) mee te geven. Het gevolg hiervan is dat het aantal bezoekers van het containerpark met 66% teruggevallen is.

Roger Demuylder, de Bertemse schepen van Leefmilieu (sp.a), gaat blijkbaar akkoord met deze visie. Hij verklaart : Binnenkort willen we met Ecowerf en met de werkgroep van de vijf aangesloten gemeenten aan tafel zitten om de prijzen van het Diftarsysteem te bespreken. (...) Als er geen consensus komt moeten wij als gemeentebestuur bekijken hoe we in de toekomst met het huisvuil verder willen.

Het feit dat de schepen van Leefmilieu akkoord gaat met de harde en terechte kritiek van de oppositie, is voor mij een teken dat zijn beleid eigenlijk gefaald heeft. Indien de sp.a-schepen nu ook de gratis-politiek van zijn vroegere partij-voorzitter zou toepassen, zullen de inwoners van Bertem zeer tevreden zijn. Maar uiteindelijk moet er toch iemand de factuur van de huisvuilverwerking op zich nemen ...

Technorati tags : - - -

1 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 04 februari, 2006 22:41, de volgende bedenking ...

Het feit dat de schepen publiekelijk zijn falen toegeeft vind ik al hoopvol...

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails